Meer aandacht voor pro activiteit
Pro activiteit en cultuur omslag
Wat mij enorm fascineerde tijdens de jarenlange workshops met de service managers in de machinebouw industrie, was de impact van de exponentiële groei van de service afdeling. Nadat deze eerst niet voldoende wordt onderkend, ontstaat daarna een fase waarin de aandacht voor pro activiteit enorm toeneemt. Dit komt door het toenemende besef van de stijgende EBIT bijdrage van de service afdeling. Het introduceren van meer pro activiteit is echter makkelijker gezegd dan gedaan, voor deze extra pro activiteit is namelijk wel een cultuur omslag nodig.
Cultuur omslag
Deze cultuur omslag vraagt veel kennis, inzicht, stuurmanskunst, balanceerkunst en heel veel doorzettingsvermogen van de organisatie en medewerkers. Zim Consultancy is gespecialiseerd in de groei van service afdelingen van ETO machinebouwers, en voor de meest belangrijke groeithema’s, bestrijden groeipijnen en aandacht voor meer pro activiteit, heeft Zim Consultancy een uniek programma ontwikkeld. Dit programma helpt die groeipijnen aan te pakken, en helpt ook met het creëren en verder ontwikkelen van meer pro activiteit. Een meerjarig, afdeling breed programma, 100% uit de dagelijkse praktijk van ETO machinebouw. Past perfect in boeien en binden van personeel door het individuele maatwerk.
Our workshops
Choose from our individual workshops
Waarom deze workshop en dit programma?
De workshop is een introductie voor het meerjaren programma, deze workshop is bedoeld voor de service manager. Tijdens deze workshop worden de grote lijnen van dit brede meerjaren programma uiteen gezet, met praktijk voorbeelden en concrete maatregelen. Het programma zelf is een meerjaren opleid en ontwikkel programma, bedoeld voor alle service medewerkers. Met 100% maatwerk per service medewerker, dat daardoor ook nog eens perfect past in het actuele thema boeien en binden van personeel.
Kernthema is dat de service afdeling van machinebouwers sneller groeit dan de rest van het bedrijf. En dat dit helaas vaak te laat wordt onderkend. Maar dat is een terugkerend patroon, en daar heeft bijna elke machinebouwer mee te maken. En dat patroon heeft Zim Consultancy onderzocht. Met de opgebouwde kennis, ervaring en onderzoeken van Zim Consultancy kun je daardoor eigenlijk een beetje in de toekomst van de ontwikkeling van je eigen service afdeling kijken. Voorspellen wat er gaat gebeuren. En nog belangrijker, voorspellen welke acties je kunt of moet nemen. Een meerjarig, afdeling breed programma, 100% uit de dagelijkse praktijk van ETO machinebouw.
Service
Workshop "hoe verhoog ik mijn service omzet?"