Survey Service

Hoe verhoog ik mijn service omzet?

De brede en diepe kennis en ervaring van de processen binnen deze verkoop en service organisaties, heeft ZIM Consultancy over vele decennia opgebouwd, mede door diepgravend onderzoek naar de processen binnen deze machinebouw industrie en organisaties.
Een van deze onderzoeken is “ Hoe verhoog ik mijn service omzet”. Dit onderzoek is de basis voor de handleiding, “Hoe verhoog ik mijn service omzet 2021”, met bijbehorend stappenplan.

Op basis van meer dan 35 jaar ervaring in internationale machinebouw, waarvan de laatste twintig jaar met intensief onderzoek bij internationale machinefabrieken, heeft ZIM Consultancy deze servicehandleiding voor u samengesteld. Ons doel: u ondersteunen bij het verhogen van uw service-omzet en marge. In deze servicehandleiding vindt u best practices, tips & tricks, praktijkvoorbeelden en onderzoeksresultaten, alle gebaseerd op de dagelijkse servicepraktijk van machinebouwers in binnen- en buitenland. Voor extra overzicht hebben we deze handleiding in de vorm van een stappenplan gegoten. 

Service omzet en marge verhogen

De kern van het verhogen van uw service-omzet en marge is tweeledig: enerzijds gaat het erom het dekkingspercentage (dat deel van de nog actieve machines in het veld die door u nog bediend worden) te verhogen, anderzijds gaat het om de uitbreiding van het aantal diensten. Maar hoe gaat dat in de praktijk? Want om dit te realiseren, moeten er eerst een aantal andere zaken op orde zijn. Hoofdthema’s hierbij zijn cultuur en capaciteit. Deze twee thema’s keren terug in het stappenplan.

Stappenplan

De belangrijkste stappen voor het verhogen van de service omzet en marge zijn:
o Creëer draagvlak binnen de organisatie.
o Breng de interne organisatie op orde.
o Maak werk van marketing & sales.
o Verhoog het dekkings percentage.
o Breid het aantal diensten uit.

Survey “Hoe verhoog ik mijn service opbrengst?

€ 1500,- (excl. BTW)


Begin met de Survey van de studie 2021 “Hoe verhoog ik mijn service opbrengst? 
Begin gelijk en bestel de Survey met stappenplan. 
Hardcopy, 140 bladzijden
Meer info Bestel

Stuur mij meer info / Bestel de survey: Hoe verhoog ik de service omzet?

Direct aan de slag 

Drie manieren om met service aan de slag te gaan

Met name op het gebied van het bestrijden van piraterij (service verleend op eigen equipment verleend door anderen) en boeien en binden van personeel biedt ZC een uitgebreid programma. 
Voor het bestrijden van piraterij zijn er 3 manieren om samen aan de slag te gaan:

Ons programma